20 juni 2016

Waar ben ik dankbaar voor vandaag?

Word wakker, mijn ziel! Word wakker, harp en citer! Samen zullen wij de nieuwe dag tegemoet treden.
Psalm 57:9

Je hebt van die dagen. Die beginnen met regen en die eindigen met regen en tussendoor lijkt alles grijs en grauw. En toch zijn ook deze dagen een geweldig cadeau van God. Samen met een paar andere vrouwen volgen we het leesplan 'Heilige emoties' op de bible youversion app. Vandaag een hele mooi stukje in de overdenking:
Elke nacht als de klok 12 slaat, ben je de ontvanger van een fonkelnieuw, sprankelende gave. We ontvangen allemaal dezelfde hoeveelheid van dit cadeau ongeacht gewicht, leeftijd, opleiding, schoonheid, baan of burgelijke staat. (...) Precies 1 seconde na middernacht, elke dag van je leven, opent de hemel zijn ramen en geeft je 1440 onaangeraakte en waardevolle minuten om uit te geven! 
Waar ben ik dankbaar voor vandaag?
  • Voor de mooie nieuwe planten in m'n raamkozijn. Een paar weken geleden stond er niets meer en wist ik niet wat ik er mee moest. Toen kreeg M 2 planten voor haar verjaardag en ik kreeg er twee van een vriendin.
  • Vanochtend hard gelopen in de regen. Heerlijk, die koude, natte druppel op mijn warme huid!
  • Vanmiddag ging ik op kraamvisite en mocht ik een mooi, klein hummeltje vasthouden, wat een wonder altijd!

Wat een wonderlijke mooie bloem is dit!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.