28 juli 2016

7 gedachten om tevreden te zijn

Wat een plensbui gisterenavond, m'n tomatenplant was niet sterk genoeg:( Maar helemaal geknakt was hij ook niet, dus met wat stokken en touwtjes heb ik 'm weer een beetje overeind gezet.



De komkommerplant doet het zo goed, de komkommers groeien als kool!


Met dit soort heb ik het probleem dat ik niet meer weet wat ik gezaaid heb, ik denk een soort sla...


En dit is boerenkool. Dat mag tot jan-febr blijven staan.


Vandaag komt ons oppaskindje voor het 'laatst'. Dan heb ik drie weken vakantie! En zo voelt het ook echt een beetje. Hoe heerlijk ik het ook vind met zo'n klein hummeltje om me heen, als ze er is, lukt het me niet bepaalde dingen te doen en daar ga ik nu dus eens goed de tijd voor nemen. Denk ik tenminste...maar ik moet me daar ook weer niet te veel op vast zetten, want er zijn hier naast mij, nog 7 vakantiegangers!


Boekennieuws

Gisteren heb ik een recensie geschreven over het boek 'Oorzaken en genezing van geestelijke depressiviteit' van D. Martyn Lloyd-Jones. Echt een aanrader om te lezen, ik denk dat veel mensen hier last van hebben.
'De troost en de bemoediging die bijna van elke bladzijde mijn hart in drupte was weldadig!'
In de recensie geef ik twee citaten en 7 gedachten, die je kunnen helpen om te leren tevreden te zijn tijdens alle omstandigheden.

Op dit moment lees ik (o.a.) het boek 'Bidden' van Tim Keller. Het is een fijn boek met veel praktische tips/oefeningen. Maar wat me vooral aanspreekt is de eerlijkheid over zijn eigen gebedsleven. Een ander boek wat ik aan het lezen ben heet 'Hoe mijn geloof de kerk overleefde' van Philip Yancey, ook echt een aanrader, ook weer zo eerlijk over de vragen die hij heeft (gehad). Hij beschrijft in elk hoofdstuk iemand die God heeft gebruikt om hem dicht bij Hem (en Zijn mensen) te houden. Over beide boeken verschijnt nog wel een recensie over een poosje. Ik zal jullie daarvan op de hoogte houden.

Op korte termijn kun je een recensie verwachten over twee kleine boekjes die zijn uitgegeven door Grace Publishing House: 'Het antwoordenboek voor kids', deel 1 & 2. En daarnaast nog een over een gezinsagenda.

Vind je het leuk om deze boekenblog te volgen, dan kan dat natuurlijk door je in te schrijven onderaan de blog!

Want het Woord van de HEERE is betrouwbaar en uit al zijn daden blijkt zijn trouw. God houdt van oprechtheid en eerlijkheid. De aarde loopt over van de grootheid en liefde van de HEERE.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.