8 juli 2016

Mensen kijken me vaak vreemd aan

De tas die klaar zou moeten zijn als S naar school ging, is nu, een half jaar later dan gepland, klaar! Ze kon 'm nog net de laatste ochtend voor de zomervakantie mee naar school. Maar ook in de vakantie is het natuurlijk handig om een mooie tas te hebben!

 

Vanochtend het schilderij afgemaakt. Het is de tweede keer dat ik 'm maakte. De vorige was in zo'n rap tempo dat ik mezelf bijna niet bij kon houden. Toch ben ik nog niet zo tevreden. 
Maar voor een eerste schilderij...
Het was zo heerlijk om bezig te zijn! Ik vergat alles en iedereen om me heen!


Om 12.00 uur kreeg S ook vakantie en dat gingen we natuurlijk even vieren! We kochten al wat schoolspullen voor het volgende seizoen, een rok voor M, een cadeautje voor het mooie rapport en... een ijsje!


Mensen kijken me soms een beetje vreemd aan als ik zeg dat ik ontzettend zin heb in de vakantie! Alle kinderen thuis, is dat écht vakantie?? Ja, ik geniet er met volle teugen van als iedereen thuis is en kan gelukkig ook met volle teugen genieten als iedereen naar school/werk is.
Maar deze keer zie ik er toch een beetje tegenop, ik weet niet zo goed waarom. Daarom heb ik bedacht, dat ik per dag bekijk of en wat we gaan doen en dat iedereen dan maar moet zien of ze het leuk vinden om mee te gaan. Verder heb ik bedacht dat ik een strijkvakantie neem. Mensen tussen de 12 en 20 mogen het helemaal zelf gaan leren/doen!;) En verder.. zien we wel.

Deze tekst las ik vanmorgen en het verlangen borrelde in me op dat ik dit na de vakantie ook kan zeggen.



4 opmerkingen:

Look Around The Corner zei

Heerlijk kids in huis, ik vind het ook nooit erg. Lekker in relax stand. Geniet van je vakantie. Mooi schilderij zeg, je hebt echt een gave.

renee zei

Wat een gezellige blog....en dat strijken...heel slim...bij mij zijn ze helaas allemaal onder de twaalf....

Zeeuwse Mama zei

Ik vind vakantie ook fijn! Vooral als ik zelf ook vakantie heb ;-) als gastouder heb ik anders heel de week kindjes over de vloer, en dat betekend dat we dan niet weg kunnen. Het enige waar ik deze vakantie tegen op zie is een puber die niet veel hobby's heeft, en wellicht dat schermtijd dan ook een grote uitdaging gaat worden....;-) heb jij nog tips misschien, met ook wat grotere kids?

Lieneke van Vuuren zei

Hoi! Ik heb er inmiddels een blog aan gewijd! http://linaschrijft.blogspot.nl/2016/07/tips-voor-vakantie-met-tieners.html

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.