10 september 2016

In een smal gangetje met een laag plafond

Deze hele week was er na 3 jaar weer een 24/7 gebedsweek als start van het nieuwe seizoen voor ICF Rotterdam. Helemaal onderin het Koerdenhuis is een gebedsruimte ingericht. Ook deze keer weer zo mooi om daar te zijn. In het midden staat een kruis, langs de muren op de grond lange kussens om op te kunnen zitten, En langs de muur liep een rood draad, waarlangs je langs allerlei opdrachten komt om je te helpen de tijd van gebed goed te benutten. Al eerder deze week was ik er een uur geweest. Nu ging ik weer. In een smal gangetje met een laag plafond wachtte ik tot het mijn beurt was. Ik hoorde de harde gebeden van mijn Afrikaanse zusters en broeder hard door elkaar. De woorden 'Father God, Almighty' klinken nog na in mijn oren!

Hoewel er veel noden en gebedsverzoeken aan de muur waren geschreven en ik echt kan huilen om de gebrokenheid en de pijn in het leven, kreeg ik de neiging om te gaan dansen! Gewoon, omdat het leven met God ook zo rijk en HEERlijk is! Nu kan ik helemaal niet dansen hoor, maar ik was blij en alleen met God en Keith Green zong ook zo blij!:)
Toen ging ineens de deur open en kwam er een Koerd binnen. Ik stond gelijk stil en omdat ik toch net bij het kruis stond, knielde ik daar maar op m'n knieën. Eigenlijk dacht ik dat hij alleen maar iets moest pakken en dan weer weg zou gaan, maar hij bleef. Ik schreef een tekst op een blaadje en gaf het hem, waarna ik hem vroeg welke tekst hij het mooist vond in de Bijbel. We lazen wat hardop en baden wat. Tot slot pakte ik de gitaar en zong twee liederen, waarop hij de djembé pakte en daarop mee trommelde. Het was goed!

En eigenlijk was het de hele week heel goed. De gedachte dat er elke minuut gebeden werd was heel bemoedigend. En mijn hart danst nog even door. Diep in de nacht maken onze oudste drie tieners zich wakker en fietsen naar het Koerdenhuis om daar van 3.00-5.15 uur te bidden. Ze hadden eigenlijk tot 5.00 uur, maar waren zo brutaal een kwartier van iemand anders z'n tijd erbij te nemen, omdat ze nog niet klaar waren. Die persoon heeft ook een poosje op de gang moeten staan.

Opnieuw kom ik er weer achter dat gebed geen opgave is, maar een geweldig voorrecht en een grote zegen! Zo dicht bij God en bij elkaar is de meest kostbare vorm van genade op deze aarde!


My son, My son, why are you striving
You can't add one thing to what's been done for you
I did it all while I was dying
Rest in your faith, my peace will come to you

For when I hear the praises start
I want to rain upon you
Blessings that will fill your heart
I see no stain upon you
Because you are my child and you know me
To Me you're only holy
Nothing that you've done remains
Only what you do for Me

My child, My child, why are you weeping
You will not have to wait forever
That day and that hour is in My keeping
The day I'll bring you into Heaven

For when I hear the praises start
My child, I want to rain upon you
Blessing that will fill your heart
I see no stain upon you
Because you are My child and you know me
To me you're only holy
Nothing that you've done remains
Only what you do in Me

My precious bride, the day is nearing
When I'll take you in My arms and hold you
I know there are so many things that you've been hearing
But you just hold on to what I have told you

For when I hear the praises start
My bride, I want to rain upon you
Blessings that will fill your heart
I see no stain upon you
Because you are My child, and you know Me
To me you're only holy
Nothing that you've done will remain
Only what you do for me

1 opmerking:

Aritha V. zei

Mooi om over deze invulling van het gebed te lezen! En Keith Green is één van de zangers die een speciaal plekje in mijn hart heeft!

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.