9 oktober 2016

Ik worstel me er wel doorheen.

warm and cozy:

Vorige week heb ik me opgegeven voor een cursus EHBO voor kinderen. Dit omdat ik bezig ben officieel gastouder te worden. Het is nog niet eerder gebeurd, maar ik heb een heus 5-jaren plan in mijn hoofd!! Inhoudelijk zal het in de loop der jaren ook op m'n blog wel duidelijk worden. De eerste stap is gastouder worden. Het oppassen buitenshuis bevalt me erg goed, zo leuk om daar bezig te zijn met de kids, maar ook om te zorgen dat het huis netjes is als papa/mama thuis komen. Meestal maak ik een ovenschotel klaar als er 1 of 2 naar school zijn en de allerkleinsten slapen. Ik heb me wel serieus afgevraagd waarom ik dit bij iemand anders zo leuk vind en het thuis niet altijd goed op de rit krijg. Ik denk dat er wel een aantal redenen voor te verzinnen zijn:

  • Het past meer in de categorie 'werk' en dat wil je goed doen.
  • Met wat simpele huishoudelijke bezigheden ziet het er 'af' uit, thuis is het nooit klaar.
  • Uitgesproken waardering is natuurlijk motiverend.
Tegelijk kan ik er bij zeggen dat het ook een positieve uitwerking heeft op m'n eigen huishouden:
  • Hoewel het nooit af lijkt, oogt het toch al we heel anders als het netjes is en de was weggewerkt is. 
  • Daarnaast probeer ik echt lekkere, gezonde recepten op te zoeken, die ik thuis dan ook uitprobeer en soms gebeurt dat vaker dan 1 keer in de week. Een ovenschotel is eigenlijk ideaal. Op het tijdstip dat iedereen uit school is, heb je je handen en hoofd vrij om er echt te zijn óf nog wat laatste puntjes op de i te zetten. 
  • Doordat ik een dag uit huis ben, verplicht ik mezelf om na te denken over een goede planning.
  • Door een dag buitenshuis bezig te zijn en een vast wekelijks programma, is er veel meer structuur en om de een of andere vage reden ook veel meer tijd voor ontspanning!
En het is nog lang niet perfect ofzo, maar in deze periode geniet ik van de vooruitgang.

De EHBO cursus, daar had ik het over! Ik hoop zo snel mogelijk de toets van de theorie te maken en geef me dan op voor het praktijkgedeelte. Het is niet een van mijn favoriete cursussen, ik kan niet zo goed tegen bloederige verhalen en dat soort enge dingen. Ik probeer nu maar steeds te bedenken hoe handig het is als ik weet wat ik moet doen als er iets gebeurt. En ook valt me dwars door de theorie heen op, hoe mooi het menselijk lichaam gemaakt is en functioneert!
En met een kopje koffie erbij, worstel ik me er wel doorheen...

 :



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.