27 november 2016

Er mag nog wel geleefd worden

Hoe heerlijk is dat als je huis van boven tot onder helemaal opgeruimd en schoon is?!
De laatste week viel nog niet mee, dan zag ik daar weer wat en dan daar weer. Maar ook deze week is voorbij en na hard ploeteren is het resultaat ernaar. Ik moet even oppassen dat ik niet gefrustreerd raak, wanneer er een tekening ergens blijft liggen of als er ergens een rommeltje ligt. Er mag nog wel geleefd worden.


Wat ik het fijnste vind is dat ik nu eindelijk écht overzicht heb gekregen. Het plan is om nu weer boven te beginnen en dan elke week zo weer verder. Op de middelste laag ben ik er bijv niet aan toe gekomen de ramen van één kamer te zemen, dat doe ik nu wanneer die laag weer aan de beurt is. Deze komende week dus helemaal boven. Dan verschoon ik alle bedden, haal een stofdoek door de kamers en dweil de vloeren, Maar probeer dan ook weer al het verfwerk in Mar d'r kamer te schuren en te verven. K is daar de zaterdagen ook druk bezig geweest, hij maakt er een nieuwe kledingkast en een kast voor schoolspullen. Als het klaar is laat ik wel eens wat foto's zien.

Toch heb ik niet alleen maar schoongemaakt, maar ook af en toe wat tijd vrij gemaakt om iets leuks te doen. In de facebookgroep 'Bijbelpost' heb ik wat ideeën opgedaan om leuke snailmails te sturen. Dat doe ik binnen deze groep, het leuke is dat je dan ook iets moois terug krijgt, zoals deze snail over gastvrijheid! Maar ik vind het ook leuk om anderen er een te sturen.


Er gaat nog best veel tijd in zitten. En als de tafel dan vol met spullen ligt, schuiven er altijd wel een paar meiden aan en doen gezellig mee. L maakte dit leuke wintertafereeltje:



Laat december nu maar komen met al z'n feesten!

Vandaag is het advent. Het boek dat ik wil gaan lezen, 'Het grootste geschenk' van Ann Voskamp, héb ik al uit, maar ga er gewoon nog een keer doorheen, het is zo mooi! Later daar meer over.
Een mooie gedachte die in het boek naar voren komt en me maar niet loslaat:
God deed de deur van de wereld open en kwam binnen als een baby.
God wil vastgehouden worden, Hij wil gedragen worden!
Ik wens iedereen een mooie adventstijd toe! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.