6 november 2016

I heard the voice of Jesus say

Het gaat nog niet veel beter, dat had ik eigenlijk wel gehoopt en vanochtend, toen we pas om kwart over 9 wakker werden, dacht ik dat ook. Maar eenmaal uit bed voelde het nog lang niet goed. Vannacht zijn M (16) en Mar (14) aan het overgegeven geweest, ze waren gisteravond al misselijk. Tot ver in de middag hebben ze gezellig in ons grote bed gelegen, maar nu hebben ze allebei een bank ingepikt. Ik hoorde dat m'n oppasdreumesje ook ziek is geworden en het oudste zoontje van het gezin waar ik oppas ook...Nou ja, hopelijk hebben we het dan allemaal maar gelijk weer gehad.
Ik doe wat kleine dingetjes, zoals S op weg helpen om een spelletje op de laptop te doen en zelf schrijf ik even een blogje. 


Misschien dat ik straks m'n haakwerk nog even oppak. De tas is bijna klaar. Ik hoop dat het meisje voor wie het is er blij mee is! Als de tas helemaal klaar is, zal ik 'm nog een keer laten zien, want hij ziet er nu nog niet zo leuk uit als dat ie wordt.


Verder maak ik een bord fruit met wat nootjes klaar, maar veel meer mag ik niet doen:)

Op m'n vorige blog kreeg ik de vraag of ik ook een planning heb voor die drie lagen in huis die ik in drie weken schoon wil maken. Laat ik met de eerste week en laag beginnen. Dat is helemaal bovenin. De slaapkamers van R, H en Mar zijn daar. Het zijn niet heel grote slaapkamers. H wil niet dat ik zijn kamer schoon maak en wil het liever zelf doen en het grappige is dat hij deze week vrij heeft. Daar kunnen we wel iets gezelligs van maken!:) 
Ik pak eerst R z'n kamer aan, als die klaar is, poets ik wat meubels van Mar d'r kamer schoon en zet die in R z'n kamer. Die blijven daar staan totdat Mar d'r kamer geverfd en behangen is. Dát gaat me deze week niet lukken, maar het schuurwerk kan ik wel afkrijgen. Als ik dan bv vrijdag alles schoon heb, kan ik zaterdag miss het verfwerk nog wel doen.
En week en laag 2? Wie dan leeft, wie dan zorgt!

Vanmiddag wordt het Avondmaal gevierd en zou ik eigenlijk de worship leiden. Nu doet iemand anders dat. Maar ook al kan ik niet meezingen, ik kan wel even een mooi lied luisteren op Youtube. Het moet een beetje rustig zijn en terwijl ik zoek, denk ik aan het lied dat iemand me leerde jaren geleden. De tekst vind ik heel mooi, sommige plaatjes wat minder.


I heard the voice of Jesus say
'Come unto Me and rest;
Lay down, thou weary one, lay down
Thy head upon My breast.'
I came to Jesus as I was
So weary and worn and sad;
I found in Him a resting-place
And He has made me glad.

I heard the voice of Jesus say,
“Behold, I freely give
The living water: thirsty one,
Stoop down, and drink, and live.”
I came to Jesus, and I drank
Of that life-giving stream;
My thirst was quenched, my soul revived,
And now I live in Him.

I heard the voice of Jesus say,
“I am this dark world’s Light;
Look unto Me, thy morn shall rise,
And all thy day be bright.”
I looked to Jesus, and I found
In Him my Star, my Sun;
And in that Light of life I’ll walk
Till trav’lling days are done.



3 opmerkingen:

Aritha V. zei

Ziek maar lekker uit. Ik begin morgen met de onderste laag. Ik vind het een heel leuk idee.

@Lineke zei

Wat een prachtig lied dankjewel en beterschap.

Lisanne van Dijk zei

Wat een mooi lied!!

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.