17 november 2016

Rust en hoop

De grote schoonmaak vordert gestaag. Ik ben inmiddels flink aan de slag met de tweede laag. Ik zag er een beetje tegenop, maar kamer 4 is weer helemaal onder controle! Alleen nog even de ramen zemen en dan is onze slaapkamer aan de beurt en de badkamer nog. Nog twee en een halve dag te gaan, dat moet lukken! En het is heerlijk om alles weer even flink uit te zoeken en op te poetsen.

Maar nu even iets anders.

Love + light

De laatste tijd bid ik regelmatig hetzelfde:
U bent God, ik wil dat U God in mijn leven bent.
En ik mens!
Er ligt een diep besef achter dat ik als mens niet zoveel kan beginnen, mits er iemand groter en sterker achter mij staat, ja zelfs in mijn woont...
Gisterenochtend las ik verder in de Bijbel waar ik was, Ezechiël 33 en 34 waren aan de beurt. Hoofdstuk 34 was mooi, het ging er over dat God Zelf een Herder zou aanstellen voor Zijn schapen en Hij ze zou verzorgen, leiden, hun wonden zou verbinden en alles wat schapen nodig hebben. Maar het laatste vers raakte me diep:
U bent mens,
maar Ik zal uw God zijn, spreekt de Heere HEERE.
Eerlijk gezegd...ben ik er nog stil van. God weet het echt, dat ik mens ben! En dat ik Hem nodig heb tot in de kleinste details van mijn leven. En Hij wil er zijn, Hij wil God zijn in mijn leven!!

Ik hoop dat het jou ook bemoedigd, want die woorden staan er niet alleen voor mij!
Wat betekent het wanneer God God is in je leven?
Ik heb een paar dingen bedacht:

  • Je hoeft geen dingen te doen die alleen God kan doen, je mag dus veel loslaten en hoeft geen juk mee te dragen die zwaar is.
  • Je mag leven en bewegen en genieten binnen de grenzen die God je geeft.
  • En juist binnen die grenzen zal God het voor jou onmogelijke doen.
  • En samen zullen jullie je daarin verheugen!
  • Daarbij ben je Gods eigendom en zal Hij de hele zorg voor jou op zich nemen.
Zomaar een paar dingen, je kunt de lijst ongetwijfeld nog veel langer maken. Het geeft mij rust en hoop om dat allemaal te bedenken en tot me door te laten dringen. 

.:



1 opmerking:

Aritha V. zei

Ik had hem al een keertje gelezen. Nu kom ik terug om te zeggen dat ik heel veel heb aan dit soort blogjes. Dus: Dank je wel.

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.