10 november 2016

Schoonmaak en advent

Wat schiet het boven al lekker op! Het ruikt een stuk frisser... niet omdat het er nou echt zo smerig was, maar gewoon omdat het raam niet zo vaak open gezet wordt. Dat is dus één van de dingen die ik erin wil houden. Alle ramen open zetten 's ochtends.

Terwijl ik aan het schoonmaken was, speelde S met van alles en nog wat. Met het knikkerspel knikkerde ik even mee. En af en toe gooi ik ook drie pijltjes in het dartbord:) En verder spam ik van alles op facebook, zodat het wat gezelliger wordt...


Natuurlijk kom je (weer) van alles tegen, waar je even om moet glimlachen en waarvan je weer het besluit moet nemen of je het weer terug in de kast legt of dat het nu richting container gaat. Hier een paar dingen die mogen blijven:


Zou ik S zover kunnen krijgen dat ze de smaak te pakken krijgt en deze hobby van R overneemt?


Mijn tante heeft voor ieder kind een geboorte'tegel' geborduurd.


En hier nog een 'filmpje' van H die persé zelf zijn kamer wilde doen. En hij heeft het gedaan, misschien wel beter dan ik het had kunnen doen! Trots op hem!:)

En tussendoor ben ik in gedachten een beetje bezig wat we in december kunnen gaan doen om toe te leven naar kerst. Ik kocht een mooi boek van Ann Voskamp 'Het grootste geschenk', daar vond ik in de inleiding al gelijk een mooi citaat:


Het boek werkt met de Jessetree en op de site duizendmaaldank kun je decoraties uitprinten, die je natuurlijk ook kunt gebruiken zonder het boek!

‘Ik wil geen kerst die je kunt kopen.
Ik wil geen kerst die je zelf kunt maken.
Wat ik wil is een kerst die je kunt vasthouden.
Een kerst die míj vasthoudt,
mij nieuw maakt, mij nieuw leven geeft.
Ik wil een kerst die fluistert: Jezus.’
--Ann Voskamp

Zo, nu eerst even de ramen open zetten!:)

2 opmerkingen:

Marieke zei

goed bezig jij! Het boek heb ik ook gekocht! Ga je het met elkaar lezen of alleen?

Lieneke van Vuuren zei

Wat leuk!! Ik kijk per dag hoe ik het een plekje kan geven, zodat iedereen er iets van mee krijgt.

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.