1 december 2016

Dag 1 van onze ontbijt'challenge'

Gisteren vertelde ik al dat S een beetje ziek was. Ik moet er eigenlijk een beetje om lachen. Ze wilde 's ochtends zo graag wortels eten, de een na de ander werkte ze naar binnen! Prima toch, lekker gezond! Ik dacht nog wel even, waar heeft ze nou al die laatste stukjes gelaten...bleek dat ze die ook op had gegeten. Zelf had ik drie wortels op en de laatste stukjes in de zak terug gedaan...die had ze óók nog op! Niet zo heel gek dus, dat ze de hele dag last van buikkrampen had. 's Avonds was het heel erg, maar ze viel toch in slaap om na een half uurtje hard huilend wakker te worden. Het deed nu nog meer pijn dan de hele dag. Ze begon te hoesten en te overgeven en daar kwam een groot gedeelte van de wortels eruit! Vanochtend liet ik haar uitslapen, maar toen ze wakker was: geen buikpijn meer en ze wilde naar school! 😄


Dat betekende wel dat ze nu niet bij het ontbijt was. Mar en L waren er wel en het was goed. Het eerste hoofdstuk was mooi. Een van de dingen die je kunt doen was:
'Bedenk hoe je op een eenvoudige manier mensen kunt helpen in deze decembermaand. Houd een gebedslijstje bij voor de mensen aan wie je je liefde wilt tonen en vraag God om je kleine daden te gebruiken om iets groots te bereiken'
L wist wel iemand...Een nicht van de vader van een meisje uit haar klas. Oke, dat is wel heel ver weg! Maar ze is erg ziek en zo moeilijk is het niet om een bemoedigend kaartje te sturen naar iemand die je niet kent. Dus L gaat vragen of ze het adres mag. Nooit gedacht dat we iets dergelijks zouden gaan doen, maar ik vind het wel mooi! 


We beginnen met het lezen uit het boek, dan bidden we en praten we er onder het eten nog over door.


Deze ochtend is zo heerlijk rustig! Ik schuif alle surprise deadlines van me af en doe even wat anders. Gisterenavond hadden M en Mar een sinterklaasfeestje en ze namen pannenkoeken en poffertjes mee. Maar er was zóveel eten dat ze het ook weer mee terug namen. Nu heb ik fijn een bord met poffertjes! 😋

Dit plaatje kwam ik tegen op Pinterest van Ann Voskamp. Ik vind het zo mooi!
Ik kan het niet helpen, maar begin een beetje fan van Ann te worden geloof ik... 😁
Hoewel...ik noem het liever 'ik geloof in de gemeenschap der heiligen'!

1 opmerking:

www.annderverhaal.nl zei

Wat een mooi initiatief. Veel plezier met jullie challenge! En beterschapswensen voor S

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.