19 februari 2017

Heksensoepjes en toverkunsten

Mam, ik weet nog iets wat niet bij God hoort: m'n 'Sofie-sokken'!'
Het is ongeveer 4 uur in de nacht en S komt lekker tussen ons in liggen. Ik stel haar gerust dat we die ook weg zullen gooien. De avond ervoor zat ze in bad. Ik had van een vriendin een lied via de app gekregen en die luisterde ik even, daarna wilde S nog meer luisteren, dus zette ik een afspeellijst van christelijke kinderliedjes aan. Na een poosje hoorde ik haar hard roepen:
Maaaam, dit liedje moet uit, dat is niet goed!'
Het ging over 6 heksjes die een heksensoepje aan het maken waren.
Het was tijd om uit bad te gaan en tijdens het afdrogen herinnerde ik me het verhaal in Handelingen 19 wat ik die dag gelezen had en ik vertelde het haar:
'Paulus, uit de Bijbel, vertelde de mensen over Jezus en het gebeurde een keer dat er heel veel mensen ook in Jezus gingen geloven. Er waren een heleboel mannen bij die van toverkunsten en hekserij hielden en daar allemaal boeken over hadden. Die boeken legden ze allemaal bij elkaar en ze hebben ze in brand gestoken! En weet je wat ze deden? Ze gingen uitrekenen hoeveel al die boeken bij elkaar waard waren. Wat denk je?' S: '100...?' 'Nee, 50.000 zilverstukken!'
Tips om geld te besparen tijdens de feestdagen. Kerst. Kerstontbijt. Kerstdiner.

We praatten nog een poosje verder en dachten over dingen die wij misschien wel in huis hadden. Nu lag er al een pyjama van 'Sofie' klaar om weg te gaan, omdat die ketting van haar niet deugd. Ze mocht de filmpjes niet meer kijken en wilde toen zelf haar pyjama ook niet meer...waarvan ik dacht, nou ja, we moeten ook niet overdrijven. Ze mocht 'm nu dan gelijk in de vuilnisbak gooien. En 's nachts kwamen de sokken ook nog bij haar in gedachten. We bedachten ook, dat het niet uitmaakt hoeveel iets waard is en dat ook wij Jezus willen volgen.

Het was dus zo, dat wanneer mensen Jezus leerde kennen en Hem begonnen te volgen, ze niets meer met hekserij, tovenarij en dat soort dingen te maken wilden hebben en dat heeft m'n ogen weer even geopend, want het lijkt een beetje een grijs gebied te worden. De bibliotheek staat vol met boeken over geesten, heksen en toverij. Veel mensen vinden het ver gezocht en erg onschuldig, maar dat is het niet. Het is zo bevrijdend om alle rotzooi uit je huis op te ruimen! Net zoiets als de kriebels die je krijgt bij een voorjaarsschoonmaak...er komt weer ruimte naar nieuw Leven!

Hast Du schon Blumenzwiebeln ins Haus geholt? Wir haben 10 tolle Dekoideen mit Blumenzwiebeln für Dich! - DIY Bastelideen
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.