20 maart 2017

Die krullenbol woont toch hier?

Gisteren had ik een leuk spontaan gesprekje over het geloof met een Afrikaan. Ik was buiten met twee meiden op het plein. Leuk vind ik dat.
En vandaag was het ook zo leuk. Er ligt al een paar dagen een pakketje in de gang van de buren een paar deuren verderop. Vandaag kwam hij het halen en gaf een nog warme zelfgebakken cake 'voor de moeite'. Wat aardig!
En er was nog meer aardigheid. Er kwam een oudere vrouw langs die zei: 'Die krullenbol woont toch hier? Ik zie hem niet meer in de supermarkt!' L en M waren bij de deur en ik volgde het gesprek terwijl ik de was aan het opvouwen was. 'Klopt, hij is een half jaar naar Australië!' Waarop de vrouw zei: 'Ja, dat is waar, dat heeft hij verteld. Hij was altijd zo lief, hij hielp me altijd met m'n boodschappen!'
Wat leuk!
Wat aardig!
Wat lief!

Afgelopen zaterdag vierden we de 83ste verjaardag van mijn schoonvader. Wat lijkt me dat heerlijk om zo samen oud te worden!
's Middags ging ik nog met mijn zusjes naar Utrecht. We volgden een workshop Handletteren. Het werd gegeven door Inge en Juliëtte, twee zussen die zichzelf 'Zuslief' noemen. 10 % van alles wat ze verkopen gaat naar de organisatie IJM. Zij doen prachtig werk door zich in te zetten om slaven te bevrijden. Van deze workshop ging geen 10%, maar 100% naar IJM. Super! Neem eens een kijkje op hun website!

En wij hielden er een leuke foto aan over:

foto van Lieneke van Vuuren-Overduin.

En twee kleine boomstamringetjes!

foto van Lieneke van Vuuren-Overduin.

2 opmerkingen:

Marieke zei

Ah die krullenbol! Ik mis m ook bij t boodschappen doen. Leuke foto van de zussen!

Aritha zei

Mooi!

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.