29 maart 2017

Ze zijn een beetje verwend

Heerlijk buiten je huiswerk maken. De wind waaide alleen de losse blaadjes weg...

foto van Lieneke van Vuuren-Overduin.

Gisteren had ik L een dagje alleen en zijn we lekker naar buiten gegaan. Onderweg kwamen we heel veel duiven tegen. We waren eigenlijk onderweg naar de hertjes om die brood te geven, maar deze duifjes vonden het ook erg lekker. Uiteindelijk kwamen de herten niet eens bij het hek. Ze zijn een beetje verwend, vaak halen ze hun neus op voor het brood. Ik denk dat er goed voor ze gezorgd wordt, fruit en groente vinden ze heerlijk.

foto van Lieneke van Vuuren-Overduin.

Dan de eendjes ook nog maar wat.

foto van Lieneke van Vuuren-Overduin.

We liepen langs prachtige bloesems.

foto van Lieneke van Vuuren-Overduin.

Toen die kleine peuter lag te slapen, ben ik in de tuin aan de slag gegaan.
Zaadjes van bieslook, basilicum, andijvie, kerstomaatjes,

foto van Lieneke van Vuuren-Overduin.

spinazie, wortels, komkommer, sla en knoflook.

foto van Lieneke van Vuuren-Overduin.

En toen zag ik de eerste gebroken hartjes aan de plant, die je hierboven op de foto ziet.
Er komen tranen uit, die lijken wel vastgeplakt, ik kon ze niet wegvegen...

foto van Lieneke van Vuuren-Overduin.

Het paastuintje staat ook in volle bloei

foto van Lieneke van Vuuren-Overduin.

Prachtig toch?!

foto van Lieneke van Vuuren-Overduin.

Toen iedereen uit school was, werden er kleine beestjes gezocht

foto van Lieneke van Vuuren-Overduin.

Ze waren er zolang mee bezig geweest, dat S er niet van kon slapen, ze zag steeds maar al die wormpjes, slakjes en andere diertjes.

foto van Lieneke van Vuuren-Overduin.

's Avonds bakte ik een stapel pannenkoeken en aten we voor het eerst in de tuin. Dat vind ik niet altijd even handig, want juist onder het avondeten willen onze tieners nog weleens wat bekvechten met elkaar. Niet zo gezellig voor de buren:(

foto van Lieneke van Vuuren-Overduin.

Ik las in het boek 'Een levensregel voor beginners' van Wil Derkse. Ik schreef er al eens een korte recensie over. Deze keer lees ik korte stukjes en probeer ik er mee aan de slag te gaan. Van de week las ik het stukje over leven met aandacht. Het maakt niet uit waar je mee bezig bent. Ook al heeft het een meer waarde dan het ander. Alles wat je doet is het waard om het met je volle aandacht te doen.
Het maakt echt verschil!

2 opmerkingen:

Aritha V. zei

Mooie foto's. Wat een pracht van een boom.

www.annderverhaal.nl zei

Van deze mooie foto's en verhalen krijg ik de lentekriebels- leuk. Bij sommige foto's zie ik alleen een wit vlak waar in staat: foto Lieneke van Vuuren-Overduin (?)

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.