6 juli 2017

Vroeg opstaan

De zomervakantie doet hier altijd langzaam maar zeker zijn intrede. Mar en L hoefden alleen hun boeken nog in te leveren vandaag. M, A en S hebben deze week nog stage/school en dan is het echt vakantie. Ha blijft nog doorploeteren op zijn stageplek en R werd door z'n 'oude' baas gevraagd of hij weer in het restaurant wilde komen werken, waar hij maandag gelijk aan de slag kon gaan. Fijn voor hem, want hij moet nog een flink bedrag bij elkaar schrapen om in de kerstvakantie naar Gambia te kunnen om daar de handen uit de mouwen te steken.

Ondertussen bedenk ik wat een leuke uitdaging zou zijn voor de vakantie. Ik heb er een paar bedacht, waarvan ik denk dat het moet lukken.
  1. Elke dag minstens 250 gr. groenten en 2 stuks fruit eten.
  2. Vroeg opstaan!
Die laatste is een serieuze, want ik houd van uitslapen... Maar eigenlijk weegt het net niet genoeg op tegen lekker op tijd uit bed komen en al een heleboel klusjes af kunnen vinken voordat de eerstvolgende uit bed komt rollen. En ik kon het ook niet laten om er deze week al mee te beginnen. Elke ochtend gaat de wekker om 5 voor half 6, dan ga ik douchen en lees ik een stuk uit een goed boek bij m'n ontbijt. Daarna ga ik aan de slag met de was en het dweilen van de vloer en het schoonmaken van de wc's/badkamer of ramen zemen, koelkast schoonmaken, net wat er nodig is.
Later op de ochtend als iedereen naar school is, pak ik m'n Bijbel erbij en neem daar even goed de tijd voor. 's Middags ga ik dan nog wel even een uurtje slapen en ik denk dat dat in de vakantie ook geen probleem is. Tot nu toe gaat het goed en geniet ik van het resultaat. Als ik dit niet doe, loop ik de hele dag achter mezelf aan te hollen en heb ik geen vakantie!

Verder wil ik in de vakantie het bloggen weer oppakken, waarin ik ook allerlei foto's plaats, soms gewoon van een leuk plekje in/om ons huis, soms van een uitje.
Geniet ervan!


We gingen naar de kinderboerderij, daar is zo'n mooi plekje!!



Voor het eerst mocht ze 'alleen' een snoepje kopen bij de snackbar.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.