8 december 2017

Men noemt Zijn Naam



Men noemt Zijn Naam:
Wonderlijk,
Raadsman
Sterke God
Eeuwige Vader
Vredevorst

Sterke God, Sterke God...Dat is wat ik nu zo nodig heb! Wanneer heb je een sterk iemand nodig? Als je zelf niet sterk bent, toch?
Wat is het dan heerlijk om iemand naast je te hebben,
die de ergste klappen opvangt,
die jouw overeind houdt,
die je tegemoet komt,
die er voor je is,
die voor je vecht,
die met je huilt,
die je stevig vasthoudt,
die het woord neemt als je geen woorden hebt,
die niet van je zijde wijkt,
die van je houdt,
die je hoofd opricht,
die je kalmeert, tot rust brengt,
die een schouder heeft om tegenaan te leunen,
die er is wanneer je hem nodig hebt,
die je aan het lachen maakt,
die je angstige gedachten tot zwijgen brengt,
die je moed inspreekt,
die zorgt dat het veilig is,
die het voor me opneemt
die er tot mijn laatste ademzucht bij zal zijn

Van de week las ik een tekst in de Bijbel, ik moest het wel een paar keer lezen. Het was midden in de roos, precies waar het moet zijn, precies daar waar ik snak naar een 'Sterke God'!
De Heere trekt uit als een Held, als een Krijgsman doet Hij de strijdlust ontbranden. Hij heft de strijdkreet aan, ja schreeuwt die uit. Hij betoont Zich een Held tegen zijn vijanden.
Jesaja 42: 13

Langzaam dringt tot me door dat ik dezelfde God naast me heb als Esther, Ruth, Deborah, Jaël, Rachab, Maria, Elizabeth, Loïs en al die andere dappere vrouwen van wie de naam in de Bijbel staan.
Dezelfde God!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.