15 februari 2018

Door mijn knieën

Vandaag gaat het niet helemaal zoals ik had gepland. En dan voelt het ook gelijk alsof alles een chaos is. Met M moest ik om 7.45 al in het zkh zijn. Om half 9 waren we alweer thuis, maar hoe snel kun je uit je ritme raken! Toch wel wat keukenkastjes schoongemaakt, heerlijk om langzaam maar zeker meer resultaat te zien. Wat dat betreft ben ik enorm geïnspireerd door een vrouw, moeder van 3 kleine kinderen, die het huishouden (ook) niet echt in haar vingers heeft meegekregen. Maar ik kwam er elke twee weken en van een rommelig, vol huis, is het een heerlijk opgeruimd, 'leeg' huis geworden, geweldig, ik was en ben nog steeds onder de indruk en vind dat ze enorm trots op zichzelf mag zijn! 😉

Verder probeerde ik Filippenzen dus op te nemen, zodat ik het op fb kan plaatsen, als inspiratie voor anderen. Maar het geheugen van mijn telefoon is blijkbaar niet zo groot...misschien iets met een sd-kaart ofzo?
Ik kom nog even op het memoriseren terug omdat er nog een vraag kwam.
Lukt t jou nu nog steeds om alles wat je inmiddels al geleerd hebt uit je hoofd op te zeggen?
Ja, dat wil ik wel bijhouden. In het begin moest ik het vaak herhalen, nu is 1 keer in de week genoeg. Vaak doe ik het tijdens een rondje hardlopen:) Maar hoe meer ik memoriseer, hoe meer tijd daar in gaat zitten. Daarom ben ik ook een beetje benieuwd of Johannes haalbaar is. Dat lukt natuurlijk niet om elke keer 21 hoofdstukken achter elkaar te herhalen. Ik denk dat ik daarom elke zondag Joh 1-3, maandag 4-6, kom ik precies uit, elke dag 3 hoofdstukken. Maar zo ver ben ik nog laaaaang niet! Ik heb me laten vertellen dat wanneer je het elke week herhaalt, het in je lange termijn geheugen terecht komt. Hoe lang dat duurt weet ik niet.
Via de app Kindle Amazon heb ik het boek 'His Word in my heart' van Janet Pope aangeschaft en gelezen. Dat is, zeker als je het alleen wilt proberen, een aanrader. Op youtube vindt je haar ook.



Een ander stukje uit dezelfde reactie:
Ik las gisteren een stukje v Derek Prince dat veelal alleen die Chinese christenen die in hun gevangenisperiode Bijbelteksten konden memoriseren deze periode overleefden. Ook hier weer het belang van het kennen van teksten en het bestuderen van Gods Woord.
Ik denk dat een stukje motivatie om Bijbel gedeelten te memoriseren bij mij komt uit alles wat ik gehoord en gelezen heb van vervolgde christenen. Dat heeft me nog meer vastbesloten laten zijn, om God ook in tijden van 'voorspoed' te blijven aanbidden en te eren door elke keer weer voor Hem door mijn knieën te gaan, letterlijk en figuurlijk. Vervolging is en blijft een kwaad, daar hoef je niet naar te verlangen, het probleem zit in ons hart en met een nieuwe geest en een nieuw hart kunnen we God liefhebben met alles wat in ons is. Ik denk eigenlijk dat ik het nu net zo hard nodig heb, als wanneer ik in de gevangenis zou zitten om mijn liefde voor Jezus.

Er valt meer over te zeggen dan ik had gedacht 😁

Vanavond ga ik ergens naar toe...waar ik wel enige moed voor bij elkaar moest verzamelen om me op te geven, omdat het ver weg is en ook een beetje vreemd. Haha, lekker vaag he?! Ik vertel er morgen meer over, want ik moet nog steeds echt zien of ik wel ga. Ik hoop het wel, want ik denk dat het goed voor me is.



Zoiets


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb jij Hem nog gezien vandaag? Reacties op deze vraag of op wat ik geschreven heb zijn altijd fijn! Zo kunnen we elkaar bemoedigen.